Program Pokrok zahájen!

17.03.2014 17:00

Program POKROK zahájen!

V měsíci únoru bylo ve Zlínském a Jihomoravském kraji zahájeno pilotní ověření programu Pokrok, jedné z klíčových aktivit projektu „Mosty z chudoby – strategie pro profesionály a komunity„.

Tento program spočívá v pravidelném setkávání tzv. facilitátorů s účastníky programu, zejména pak s matkami vracejícími se z rodičovské dovolené, rodiči s dětmi a osobami opouštějícími zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné péče. Facilitátoři byli pro svou roli v programu Pokrok vyškoleni jedním z autorů této strategie, americkým expertem na chudobu Philipem E. DeVolem. Školení proběhlo formou intenzivního týdenního tréninku, který byl zaměřen jak na získání teoretických, tak i praktických zkušeností, například při tvorbě mentálních modelů či posuzování vlastních zdrojů a zdrojů komunity. V každém kraji se celkem uskuteční patnáct setkání o délce tří hodin.

Ve Zlínském kraji realizaci programu zabezpečuje partner projektu Fond ohrožených dětí, pobočka Zlín. Setkání se konají ve městě Zlín každou středu odpoledne. V Jihomoravském kraji realizaci zabezpečuje partnerská organizace GIRASOLE, sdružení pro pomoc a rozvoj. Zde se setkání konají
ve městě Břeclav každý čtvrtek v dopoledních hodinách.

Facilitátoři při práci s účastníky využívají příručku facilitátora, pomocí které metodicky vedou jednotlivá setkání. Účastníci pak mají k dispozici pracovní sešit, ve kterém plní různé úkoly
a zaznamenávají si své poznámky. Setkávání nemá formu klasické výuky, spíše se jedná o skupinové bádání, na základě kterého si účastníci uvědomí svou současnou situaci a jsou odhodláni podstoupit změnu ke zlepšení jejich života.

Výstupem programu budou osoby, které poznají vlastní zdroje a zdroje své komunity, budou mít zpracované osobní plány rozvoje a budou rozhodnutí uskutečnit osobní změnu, která povede ke zvýšení jejich uplatnitelnosti na trhu práce.

Nad celkovým průběhem realizace programu Pokrok bude dohlížet realizátor projektu, Centrum pro komunitní práci východní Morava.