Podpora při řešení školních problémů dítěte

Školní docházka a problémy ve škole jsou jednou z nejčastěji řešených otázek, s nimiž se v rámci sociálně aktivizační služby setkáváme. Škola klade na děti a jejich domácí přípravu velké nároky a je třeba, aby je rodiče při zvládání školních povnností podpořili. Příprava do školy by měla být pravidelnou záležitostí a vyžaduje jisté návyky v rodině, ze strany dítěte i rodiče. Naše zkušenost ukazuje, že mnohdy stačí upravit základní biorytmus rodiny, případně zacílit pozornost na konkrétní úkony přípravy do školy a situace se významně posune. 

Další otázkou je samozřejmě chování dítětet ve škole. Rodič bývá velmi často odtržen od školního prostředí  a je pro něj těžké ovlivnit, jak se dítě ve škole chová, zda spolupracuje s pedagogy či nikoli. Společnými silami spojenými s rodiči i dětmi se snažíme hledat rizikové momenty a řešit dopady proběhlých komplikací.  

Konkrétně se můžeme společně snažit napomoci vám najít a odbourat negativní, nesprávné jednání dítěte ve vztahu k druhým i k vlastním školním povinnostem. Můžeme např.vytvořit dohodu s dětmi ohledně plnění školních povinností; nalézt doučování či kurzy, které zlepší školní úspěšnost; směřovat dítě k reálným vyhlídkám týkajících se přijetí na další typ školy; zprostředkovat nabídku odpoledních kroužků a dalších volnočasových aktivit. Výsledkem by pak mělo být vybudování přiměřeného sebevědomí a sebedůvěry u dětí i rodičů s odpovědností za své jednání.

V případě potřeby spolupracujeme nejen s rodinou, ale také se školou, kde probíhají přímé intervence a dlouhodobé sledování žáků. Pokud situace vyžaduje zapojení dalších odborných pracovníků, poskytneme vám kontakty na organizace zabývající se preventivní i terapeutickou práci s dětmi (Středisko výchovné péče Domek, Pedagogicko-psychologická poradna ve Zlíně apod.).